A magány és a csend táplálja a lelki életet
Tudjátok, hogy mielőtt Jézus elkezdte volna nyilvános életét, negyven napra visszavonult, hogy imádkozzék a sivatagban. Ti is próbáljatok meg egy kis csöndet hozni életetekbe, hogy képesek legyetek elgondolkodni, elmélkedni, s nagyobb buzgósággal imádkozni, s nagy eltökéltséggel hozzátok meg döntésteket.
Nehéz megteremteni „a pusztaság és a csend” övezeteit a modern időkben, mert állandóan eltöltenek benneteket a munkátokkal járó bonyodalmak, az események egymásra torlódnak, túlságosan hatalmába kerít a tömegkommunikáció igézete, olyannyira, hogy a belső béke kerül veszélybe és azok a magasabbrendű gondolatok, melyeknek az emberi létezést kellene jellemezniük. Nehéz ugyan, de lehetséges, és fontos azt is tudni, hogyan járhattok sikerrel.
Ti is megtakarítottatok egy kis időt, különösen esténként, egy kis imádságra, elmélkedésre, vagy hogy elolvassatok egy-egy oldalt az evangéliumokból vagy egy-egy szent életének valamely epizódját. Teremtsetek a magatok számára egy kis zugot, „a pusztaság és a csend” övezetét ilyen módon, vonuljatok vissza, vegyetek részt lelkigyakorlatokon, melyeket püspökségetek és plébániátok területén szerveznek.
Az áhítat fontosságával együtt Jézus belénk oltotta annak szükségességét is, hogy kötelezzük el magunkat a gonosz legyőzésére. Az evangélistáktól tudjuk, hogy maga Jézus is akarta, hogy elszenvedje a kísértést. Azért tette ezt, hogy hangsúlyozza annak valódiságát és hogy megtanítsa a stratégiát nekünk, mellyel harcolhatunk ellene és le is tudjuk győzni. Kereszténynek lenni annyit jelent, hogy elfogadjuk az élet valóságát és vállaljuk a gonosz elleni kötelező harcot, az Isteni Mester által tanított módszerrel. Arra buzdítalak titeket, hogy legyetek bátrak most és minden időben, ne ijedjetek meg a nehézségektől, s mindig higgyetek Benne, aki a ti barátotok és Megváltótok, s aki figyel titeket és imádkozik azért, hogy hitetek épségben maradjon és kegyelemben éljetek.