Kühár Flóris Vallomások és gondolatok
Napi Ima1 imádkozás 
A szentek istenszeretete tudatuknak centrális, mindenre kisugárzó élménye... A teológia a tudatélmények alapján osztja az istenszeretetet tökéletlen szeretetre, melyben az Istent, mint saját boldogítónkat szeretjük és tökéletesre, melyben az Istent önmagáért, mint legfőbb jót szeretjük.
Az istenszeretet különböző motívumokból táplálkozik. A legtöbbje a (misztikus) istenmegtapasztalás által ragadja meg Istenben a legfőbb jót, a legnagyobb életértéket. Az értelmi hit kontempíatív116 elmélyítése, az elmélkedés; a többi értékek elméleti összehasonlítása az Istennel, mint a legfőbb értékkel; a „vanitatum vanitas" értelmi fölfogása is hozzásegíthet az istenszeretethez, a szentek istenszeretete rendszerint nem a filozófus szeretete az igazság, jóság, szépség absztrakt eszméivel szemben...
Az Isten jósága tehát nem filozófiai absztrakció, mert így nem igen alkalmas arra, hogy a tudatot teljesen uralmába hajtsa; így alig alakul ki vele szemben a szeretet, melyről Szent Pál himnusza szól (I.Kor.13. 1-13).
A szentek az Isten jóságát nem pusztán elgondolják, hanem?
(A SZENTEK LÉLEKTANA)
116. Kontemplatív — szemlélődő, elmélkedő, elmélyedő