Kühár Flóris Vallomások és gondolatok
Napi Ima3 imádkozás 
A házasság szentsége — eszköze az isteni Gondviselés természetfölötti útjainak! Azáltal, hogy a házastársakat összeköti, hogy különböző érzésvilágú, lelkületű embereket összeforraszt, nemcsak az a célja, hogy a szíveket, az érzelmeket - tegye eggyé, hanem az is, hogy az egyik fél által a természetfölötti életet is átadja a másiknak, íme a keresztény hitves feladata, isteni elhívatá-sa a mai világban! Akár férfi, akár nő, szentelje meg a házastársát, vigye közelebb Krisztushoz az Egyházhoz, segítse a bűnbánatban, segítse az Úr testéhez való járulásában! De nemcsak a házastárs megszentelését célozza a házassági kegyelem, hanem a házasság gyümölcsének, a gyermeknek megszentelését is... azokban, akik épen tartják, őrzik, hívő életükkel együtt működnek vele: hozzájárul a gyermekek megszenteléséhez. Ezáltal is beletartozik a házasság a praedestinatio (43) rendjébe. Bámulatos, mily mélységek rejlenek néha a szentarás egy-egy gondolatában. A hívő szülő gyermekei szentek lesznek, mondja Szent Pál. És a szentek élete nem ennek az igazságnak az illusztrációja? Nem látni-e néha - egész családfákat, melyeknek ágai - szentek, mert a törzs is szent!
(AZ ÖRÖKÉLET FORRÁSAI...)
43. Preadestinatio - Előre elrendeltetés (predesztináció). Az egyik legmélyebb és legnehezebb kérdése a keresztény teológiának. Megkülönböztetjük a predesztinációt a kettős predesztinációtól. Az előbbi a megigazulásra, az örök üdvösség elérésére irányul, míg az utóbbi a megátaíkodottságban való megmaradásra, az örök elkárhozásra is érvényes.