Kühár Flóris Vallomások és gondolatok
Napi Ima2 imádkozás 
A szentségek nem puszta jelek, melyek titkos eszmékre mutatnak, nem pusztán szemléltető jelek, mint pl. a templom képei, ábrázolásai, a liturgia szent jelei, mint pl. a barka, tömjén, melyek szent dolgok emlékeztető jelei, hanem: hatékony jelek, amelyek létrehozzák a felvevőben azt, amit jelentenek. A szentségek a lélek életének jelei, táplálói is. Életjelek, mert az Egyház a szentségekből, a keresztségből, a gyónásból, áldozásból ismeri föl, van-e valakiben természetfölötti élet. De a szentségek nemcsak jelzik a természetfölötti életet, hanem azt megadják, ha a lélek a bűn halálába esett volna, vagy gyarapítják, ha a megszentelő kegyelem ott van már a lélekben. A szentségeket az Űr orvosságként is alapította. Az irgalmas szamaritánus olajat és bort öntött a félholtra vert ember sebeire. Az Úr Jézus, a mi lelkünk orvosa, miután életre keltett a bűn halálából a keresztségben, a szentkenet olajával erősít és gyógyít minket, termő borral, saját szentséges vérével ád erőt erőtlenségükben és az élet kenyerével táplál. A bűnbánat szentségében bekötözi sebeinket, jótanácsokat is ád, hogy gyógyítsuk magunkat, milyen orvosságokhoz nyúljunk.
(Az ÖRÖKÉLET FORRÁSAI...)