Kiss UlrichnaplójaAdvent 2. vasárnapja

Napi Ima3 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
05
Kiss Ulrich naplója Advent 2. vasárnapja

Abban az időben: Keresztelő János megjelent Júdea pusztájában, és így tanított: Térjetek meg, elközelgett a mennyek országa! Ő volt az, akiről Izajás próféta ezt mondta: A pusztában kiáltónak szava: Készítsétek elő az Úr útját, tegyétek egyenessé ösvényeit! János öltözéke teveszőrből készült, és bőrövet viselt a derekán. Sáska és vadméz volt az étele. Kivonult hozzá Jeruzsálem, egész Júdea és Jordán vidéke. Megvallották bűneiket, és ő megkeresztelte őket a Jordán folyóban. Amikor látta, hogy sok farizeus és szadduceus is jön hozzá megkeresztelkedni, így szólt hozzájuk: Viperák fajzata! Ki indított benneteket arra, hogy meneküljetek a közelgő harag elől? Teremjétek hát a bűnbánat méltó gyümölcsét! És ne higgyétek, hogy közben azt gondolhatjátok: A mi Atyánk Ábrahám” Mert mondom nektek: Isten ezekből a kövekből is tud Ábrahámnak fiakat támasztani. A fejszét ráhelyezték már a fák gyökerére: Kivágnak és tűzre vetnek minden fát, mely jó gyümölcsöt nem terem! Én csak vízzel keresztellek titeket a bűnbánatra, de aki én utánam jön, az erősebb nálam; arra sem vagyok méltó, hogy a saruit hordozzam. Ő Szentlélekkel és tűzzel keresztel meg titeket; kezében tartja már a lapátot, hogy kitakarítsa szérűjét. A búzát magtárba gyűjti, a pelyvát pedig olthatatlan tűzben elégeti! Mt 3,1-12

 

 

és gyümölcsei

Mottó: Teremjétek hát a bűnbánat méltó gyümölcsét! – Lám, a bűnbánat nem egyszerűen egy érzés, az értéktelenség érzése, egyfajta depresszió, cselekvésre képtelenség. Szükségszerűen tartalmazza a felismerést, hogy helytelenül cselekedtem. Még a Wikipédia is úgy tudja, hogy akkor beszélhetünk bűnbánatról, amikor a bűnt elkövető saját maga ismeri fel korábbi cselekedetének helytelenségét. Amikor a próféta vagy a moralista ostromolja bűneinket, az társadalombírálat, nem egyéni felismerés, nem önképünk korrekciója. A nyelvészek szerint a bán ige eredeti jelentése bajnak tart.

Persze a modern szó további értékelést is tartalmaz. Az objektív negatív értékelésen túl. sajnálatot is jelent, azaz a felelősségérzet különböző árnyalatait. A hív persze nem csak társadalmi kárát méri fel, hanem az ember-Isten kapcsolatba is beköti. A hívőt mindenekelőtt az bántja, hogy rontott kapcsolatán Istennel. János, a keresztelő, egy lépéssel tovább megy, és vinne magával minket. A belső történésnek legyen pozitív hatása kapcsolatainkra. Ezt nevezi János a bűnbánat méltó gyümölcseinek. Méltó az, ami Illő módú (viselkedés, tett), amely megfelel egy személy jellemének, foglalkozásának, meggyőződésének. Méltó hozzánk, méltó hitünkhöz, méltó a megkeresztelt, megváltott emberhez.

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Imák ebben a kategóriában

Kiss UlrichnaplójaÉvközi 3. vasárnap

Napi Ima2 imádkozás /layout/img/logo.png

Jan
23
Kiss Ulrich naplója Évközi 3. vasárnap

Amikor Jézus meghallotta, hogy Keresztelő Jánost fogságba vetették, visszatért Galileába. Elhagyta Názáretet, és a tengerparti Kafarnaumban telepedett le, Zabulon és Neftali vidékén, hogy beteljesedjék, amit Izajás próféta mondott: „Zabulon földje és Neftali földje, a tenger útja, a Jordán vidéke, a pogányok Galileája: A sötétben lakó nép nagy fényt lát, és fény virrad a halál honában s árnyékában ülőkre.

Ettől kezdve Jézus tanítani kezdett. Ezt hirdette: Térjetek meg, mert elközelgett a mennyek országa! A Galileai-tenger mentén járva meglátott két testvért: Simont, akit Péternek is neveznek, és Andrást, a testvérét. Éppen hálót vetettek a tengerbe, mert halászok voltak. Így szólt hozzájuk: „Kövessetek engem, és én emberek halászává teszlek titeket!” Erre azok otthagyták hálóikat és követték őt. Amint onnan továbbment, meglátott másik két testvért is: Zebedeus fiát, Jakabot és testvérét, Jánost. Apjukkal, Zebedeussal a hálóikat javították a csónakban. Őket is elhívta. Ők is otthagyták a csónakokat és az apjukat, és követték őt Jézus pedig bejárta egész Galileát. Tanított a zsinagógákban, hirdette a mennyek országa örömhírét, és meggyógyított a nép körében minden betegséget és minden gyötrelmet. Mt 4, 12-23

 

Életmódváltás

Ettől kezdve Jézus tanítani kezdett. – Jézus pályát módosított. Otthagyta a nevelőapjától öröklött vállalkozást, annak telephelyét, Názáretet, és teljesen új életet kezdett, Amikor azt hirdette a népnek, hogy térjen meg, mögötte volt saját radikális új kezdete. Amikor felszólította a leendő tanítványokat, hogy kövessék őt, és emberhalásszá teszi őket, maga is emberhalásszá vált, mindenben példaképükké! A tanítványoknak is fel kellett adniuk addigi életmódjukat és megélhetésüket, lakhelyüket és biztonságukat.

Azt mondják, mostanság mindenkinek életében két-három alkalommal is pályát kell váltania, a bekövetkező technológiai és társadalmi változások miatt. Sokan félnek ettől, és sokan félnek mindenféle változástól. Az apostoli közösség azonban 2000 éve fennáll, mert nem félt a változásoktól. Sokszor élére is állt a változásnak. Jó tudni, hogy Jézus ma is körbejár, és megszólít, hogy kövessük. Aki vállalja, azt szabaddá teszi.

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Kiss UlrichnaplójaÉvközi 2. vasárnap

Napi Ima3 imádkozás /layout/img/logo.png

Jan
16
Kiss Ulrich naplója Évközi 2. vasárnap

Abban az időben: Másnap, amikor János látta, hogy Jézus közeledik feléje, így szólt: Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő az, akiről én azt mondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőz engem, mert előbb volt, mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért keresztelek vízzel, hogy megismertessem őt Izraelben. János azután így folytatta tanúságtételét: Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszállt rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de aki küldött, hogy vízzel kereszteljek, azt mondta nekem: Akire látod, hogy rászáll a Lélek, és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én láttam, és tanúskodom arról, hogy ő az Isten Fia!” Jn 1,29-34

 

KI VOLT ELŐBB?

Mottó: mert előbb volt, mint én– A nyugati logika szerint, az, ami előbb volt, az jó eséllyel ok, és ami ezután lesz, az okozat. E mondat ezek szerint azt jelentené, hogy Jézus, aki előbb volt, mint János, mintegy okozója ez utóbbi küldetésének. Hogyan? Hát nem János ujjongott anyja méhében, és már hatodik hónapban volt, mikor Jézus megfogant? Nos, János tisztában volt azzal is, hogy unokatestvére az anyagi világ rendje szerint utóbb született, mint ő, de a kozmikus rendben megelőzte őt. A megelőzés azonban nem pusztán korábbi időpontot jelöl, hanem rangot is. Jézus a protokoll rendje szerint mindenképp megelőzte őt. János a hírnök, és ezért amint a heroldok, a király előtt járván, hirdették az Úr közeledtét, úgy hirdette János azt, aki „utána jött”. Ő küldetését még előkelőbb helyről kapta: az Atyáról, akire úgy utal, mint az, „aki küldött”. Ezért válhat Jézus Istenfiúságának tanújává. Ebben csak az angyalok előzik meg.

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Kiss UlrichnaplójaUrunk megkeresztelkedése

Napi Ima4 imádkozás /layout/img/logo.png

Jan
11
Kiss Ulrich naplója Urunk megkeresztelkedése

Abban az időben Jézus Galileából elment a Jordán (folyó) mellé Jánoshoz, hogy megkeresztelkedjék nála. János azonban tiltakozott: Neked kellene megkeresztelned engem, és te jössz hozzám? Jézus azonban így szólt: „Hagyd ezt most, mert úgy illik, hogy teljesítsük mindazt, ami igazságos.” Erre János megengedte neki. Jézus pedig megkeresztelkedett. Mihelyt feljött a vízből, íme, megnyílt az ég, és látta Isten lelkét galamb módjára magára szállni. És íme, hang hallatszott az égből: Ez az én szeretett Fiam, akiben kedvem telik!  Mt 3, 13-17

Négy őselem

Mottó: Mihelyt feljött a vízből, íme, megnyílt az ég. A régiek meggyőződése szerint a világot négy elem alkotja. Arisztotelész tanítása szerint a világot alkotó négy elemhez két-két tulajdonság tartozik. A Földhöz a száraz és a hideg; a Levegőhöz a nedves és a meleg; a Tűzhöz a száraz és a meleg; míg a Vízhez a nedves és a hideg. Az elemi részecskék megismerése ezt a tant a természettudományokból elűzte az okkult tudományokba, ahol még ma is vannak hívei. Így felbukkannak Dan Brown regényében, az Angyalok és démonokban egy krimit komponál az „ősi” tanításból, és az illuminátusok kezében megbélyegzik főpapi áldozataikat egy okkult bélyeggel, mely úgymond a négy őselem jelképe. A fordulatos krimiket gyártó szerzőnél ez egy ismétlődő mechanizmus logikáját követi. Valamilyen titkos szövetség a Brown által egyszerűen Vatikánnak nevezett Egyház hatalmával következetesen szembeszáll, sőt meg akarja azt semmisíteni. Teszi ezt a tudomány nevében, már amennyiben a „szimbológia” annak számít. A jelképek jelentésével azonban a nyelvtudomány egy ága, a szemiotika foglalkozik, és kódként értelmezi az adott jelképet. Ennek Nagymestere Umberto Eco, aki szerény véleményem szerint jóval olvasmányosabb, mint Dan Brown, és ráadásul valódi nemzetközi szakértője a jelképek világának. Megújította a jelképek értelmezését. Inspirálhat minket is az evangélium gazdag jelképvilágának megértésére. A jézusi keresztelkedés jelképében a víz elem találkozik a lég elemmel: Mihelyt feljött a vízből, íme, megnyílt az ég. Érdekes, hogy Máté hangsúlyozza a két esemény szerves kapcsolatát, majdnem egyidejűségét. S lám, a görögöknél a két elem „nedves” elemként jelent meg. A tűz és a föld viszont „száraz” elemek. A Lélek majd pünkösdkor jelenik meg tűz képében. Az ikonográfiában a föld színe a fehér, jelképe szoptató anya. S lám, elérkeztünk Máriához, aki, íme, kapocs az éghez. A keresztségben így leszünk Isten gyermekei: megjelöltetünk az elemekkel. És halljuk a szózatot: Ez az én szeretett Fiam, akiben kedvem telik! 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Kiss UlrichnaplójaKarácsony utáni 2. vasárnap

Napi Ima4 imádkozás /layout/img/logo.png

Jan
05
Kiss Ulrich naplója Karácsony utáni 2. vasárnap

Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige, ő volt kezdetben Istennél.  Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett.  Benne az élet volt, s az élet volt az emberek világossága. A világosság világít a sötétségben, de a sötétség nem fogta fel.  

Föllépett egy ember, az Isten küldte, s János volt a neve.  Azért jött, hogy tanúságot tegyen, tanúságot a világosságról, hogy mindenki higgyen általa. Nem ő volt a világosság, csak tanúságot kellett tennie a világosságról. 

(Az Ige) volt az igazi világosság, amely minden embert megvilágosít.  A világba jött, a világban volt, általa lett a világ, mégsem ismerte föl a világ. A tulajdonába jött, de övéi nem fogadták be. Ám akik befogadták, azoknak hatalmat adott, hogy Isten gyermekei legyenek. Azoknak, akik hisznek nevében, akik nem a vérnek vagy a testnek a vágyából s nem is a férfi akaratából, hanem Istentől születtek. S az Ige testté lett, és közöttünk élt. Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be Jn 1-5. 9-14

Ige 2.0

Mottó:  Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett. Lám, Vízkereszt előestéjén újra felolvassuk s átelmélkedjük az evangélium legmagasztosabb sorait, János költői, prófétai szavait. Nem is lehet eleget elmélkedni róla! Miközben még hajlamosak vagyunk a betlehemi gyermekké válást emberivé, nagyon emberivé tenni, hogy birtokba vegyük, János a kozmosz végtelenségébe helyezi az eseményt. Igen, az Ige testté lett. Sőt, közöttünk élt. Nem csak megjelent, mint a görög Istenek, mintegy turistaként, hanem átélt egy teljes életet, a születéstő a halálig. Ez a tapasztalatunk közös. A jánosi fogalmazás azonban szinte felfoghatatlan. Mit is jelent, hogy kezdetben volt az Ige? Legutóbb a cselekvő ősenergiaként mutattam be, az erőért, amely az ősrobbanást okozta. Így ott rejlek minden cselekvés mögött. A magyar nyelv ezt lenyűgöző módon tükrözi. Az ige persze nyelvtani szakszó is lehet. „Az ige (latinul verbum) olyan, cselekvést, történést vagy létezést kifejező, ragozható szó, amely alakját személy, szám, időmód és szemlélet (aspektus) szerint változtathatja.” Más szóval a lét minden állapota benne rejlik. A passzív és az aktív. Mindaz, ami történik velünk, és amit teszünk másokkal. Függetlenül attól, hogy kik és hányan cselekszenek, hogy ma, vagy holnap cselekszenek. Vagy hagyják a dolgokat történni. János igéje volt, mielőtt bármi lett volna. És el nem múlik. Nemde, Istent is valahogy így és ilyennek képzeljük. Annál lenyűgözőbb, hogy testté: halandóvá lett. Láttuk dicsőségét.

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Kiss UlrichnaplójaSzent Család vasárnapja

Napi Ima3 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
29
Kiss Ulrich naplója Szent Család vasárnapja

Miután a bölcsek eltávoztak, íme, az Úr angyala megjelent Józsefnek álmában, és így szólt: Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját és menekülj Egyiptomba!  Maradj ott, amíg nem szólok neked! Heródes ugyanis arra készül, hogy megkeresi és megöli a gyermeket. József fölkelt, fogta a gyermeket és anyját, és még azo

n éjjel elment Egyiptomba. Ott maradt Heródes haláláig, hogy beteljesedjék, amit az Úr a próféta által mondott: Egyiptomból hívtam az én fiamat. Amikor Heródes meghalt, íme, az Úr angyala megjelent Józsefnek álmában, és így szólt: Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját, és menj Izrael földjére, mert meghaltak már, akik a gyermek életre törtek! József fölkelt, fogta a gyermeket és anyját, és visszatért Izrael földjére. De amikor meghallotta, hogy Júdeában Arkelausz uralkodik apja, Heródes után, félt odamenni. Ezért az álmában kapott utasítást követve Galilea vidékére ment. Odaérve egy Názáret nevű városban telepedett le, hogy beteljesedjék, amit a próféták mondtak: Názáretinek fogják hívni.  Mt 2, 12-15. 19-23

 

Csak egy batyu

Mottó: Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját. – kétszer is ezt a parancsot kapta József az Úr Angyalától. Habozás nélkül engedelmesedett, és így lett családjával együtt hontalan. És habozás nélkül tért vissza hazájába a veszély elmúltával. Nem maga mérlegelte az aktuálpolitikai helyzetet, hanem a történelem urára bízta önmagát és szeretteit. A történelem ura azonban nagy szerepet szánt olyan jelentéktelen városkának is, min Názáret. Mer megígérte réges-régen. Bár sokan el is felejtették az ígéretet. Isten nem. Isten minden ígéretét megtartja. És azok, akik a történelem formálóinak gondolják magukat, mint Heródes, csak azért élnek emlékezetünkben, mert sorsuk valahogy keresztezte Jézusét. Az egyszerű emberek, így József is, félnek persze e történelemcsinálóktól. Hatalmuk van. De végül, és milyen hamar! – kiderül, hogy nincs mit félnie annak, akivel az Úr vele van. És Isten különös módon rábízza magát az ilyen kisemberekre. Ránk.

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Kiss UlrichnaplójaKarácsony - ünnepi mise

Napi Ima1 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
25
Kiss Ulrich naplója Karácsony - ünnepi mise

Kezdetben volt az Ige. Az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő volt kezdetben Istennél. Minden őáltala lett, és nélküle semmi sem lett, ami lett. Őbenne élet volt, és ez az élet volt az emberek világossága. A világosság a sötétségben világít, de a sötétség nem fogadta be.

Az Ige az igazi világosság volt, amely a világba jött, hogy megvilágítson minden embert. A világban volt, és a világ őáltala lett, de a világ nem ismerte fel őt. A tulajdonába jött, de övéi nem fogadták be. Mindazoknak azonban, akik befogadták, hatalmat adott, hogy Isten gyermekei legyenek, azoknak, aki hisznek benne, akik nem vér szerint, hanem Istentől születtek. És az Ige testté lett, és közöttünk lakott. Mi pedig láttuk az ő dicsőségét, mely az Atya Egyszülöttjének dicsősége, telve kegyelemmel és igazsággal. Jn 1,1-5, 9-14

 

2000 éve

Mottó: Kezdetben volt az Ige – A lexikon szerint mindig változást jelent. Az alany cselekvését, történését, létezési állapotát fejezi ki. Az ige közli azt a változást vagy állapotot, amit a mondattal közölni szeretnénk. Az ige a „mit tesz az alany” kérdésre adott válasz. A bibliai mondat azért megigéző, mert itt az „ige” nem az alany állapota, hanem maga az alany. A fizika mai – bár vitatott – állása szerint, kezdetben a nagy bumm volt, s előtte sem idő, sem tér nem volt, csupán energia. A cselekvés korlátlan képessége. Lemaître még ősatomról beszélt. Ennek 13,8 milliárd éve.

A teológia nyelve persze másképp fogalmaz, és a tudósok óvva intenek, hogy vegyítsük a kettőt. De hát nyelvünk korlátozott.  Van, amire nincs szavunk. De az ige cselekvést és azt okozó szándékot is jelent. Valahogy a szavak szava. És János hátborzongatóan tömör mondatában főnév. Sőt, egy személy. A személy, aki által mindnyájan személlyé válunk. Nem csoda, hogy a világ nem ismerte fel. Nem robbanásként jött közénk, hanem csendben, egy csillagos éjszakán. János azt mondja, testté lett. Kezünkbe vehetjük, ahogy egy édesanya gyermekét. Ennek 2000 éve.

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

További imák

Promoted products

Küldetésünk

Amikor a szeretet és a béke nyelvét használjuk, ez lehetővé teszi számunkra, hogy párbeszédet folytassunk másokkal, még azokkal is, akik különböznek tőlünk. Ezzel a párbeszéddel kezdjük jobban megérteni egymást, lehetővé téve számunkra, hogy kövessük Jézust egy békésebb világ megteremtésében. ​​​​​​A Kattints és Imádkozz egy lehetőség, hogy a most élő generációk a digitális világban megváltozzanak. "Isten hűséges és a reményünk benne olyan, mint egy szilárd horgony az égben."