Evangélium, elmélkedésimádságHÉTFŐ

Napi Ima1 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
02

 

 

Evangélium

Abban az időben, amikor Jézus bement Kafarnaumba, egy pogány százados járult eléje, és így szólt: „Uram, szolgám bénán fekszik otthon, és szörnyen kínlódik.” Jézus így felelt: „Megyek és meggyógyítom.” A százados ezt válaszolta: „Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem csak egy szóval mondd, és meggyógyul az én szolgám. Jómagam, bár alárendelt ember vagyok, katonáknak parancsolok. Ha azt mondom az egyiknek: „Menj!” – elmegy; a másiknak: „Jöjj ide!” – akkor hozzám jön; és szolgámnak: „Tedd ezt!” – és megteszi.” 
Amikor Jézus ezt hallotta, elcsodálkozott, és így szólt kísérőihez: „Bizony mondom nektek, ekkora hitet senkinél sem találtam Izraelben. Ezért azt mondom nektek: Sokan jönnek majd napkeletről és napnyugatról, és asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában.”  
Mt 8,5-11

Elmélkedés

A Kafarnaumban élő római katonatiszt magatartása a helyes adventi lelkületre ad példát nekünk. Ez az ember nem zsidó származású, mégis egy zsidó vándortanítóhoz, Jézushoz fordul, akinek csodáiról már hallhatott korábban. Katonaként hozzászokhatott ahhoz, hogy beosztottjai feltétel nélkül engedelmeskednek neki, szolgái minden parancsát feltétel nélkül teljesíteni fogják. Most viszont félreteszi a parancsoló hangnemet, nem ad határozott utasításokat, főként nem követelőzik, hanem kér, mégpedig alázattal kér. A kérés ténye annak elismerését jelenti, hogy az adott helyzetet nem tudja megoldani saját erejéből, rászorul más segítségére. Nem gondolja magát mindenhatónak, hanem elismeri annak hatalmát, csodatévő erejét, akitől most segítséget kér. 
Aggodalom és bizalom jellemzi őt. Aggodalom a szolgája miatt és bizalom Jézus iránt. Tudja, hogy szolgáján az orvosok már nem segíthetnek, de ő nem akar belenyugodni, beletörődni ebbe a helyzetbe és egy pillanatra sem gondolja, hogy a szolga állapota megváltoztathatatlan, hanem felkeresi Jézust, hogy segítsen. Jól ismeri a zsidó szokásokat, amely szerint Jézus nem léphetne be egy pogány ember házába, ezért mondja: „Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem csak egy szóval mondd, és meggyógyul az én szolgám.” 
Az advent bennünket is elindít, útnak indít. Adventi utunkon Jézussal, lelkünk gyógyítójával szeretnénk találkozni. 
© Horváth István Sándor


Imádság

Jézus, reményünk! Téged követve azt választjuk, hogy szívünk mélyéből szeretünk. Te az evangélium örömét adod nekünk, bármily kicsinynek érezzük is azt. És mégis, mikor ellentmondások támadják meg lelkünket, add nekünk, hogy rád bízhassuk magunkat, ó Krisztus, és mi igyekszünk megosztani veled mindazt, ami az életben ránk nehezedik. 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Imák ebben a kategóriában

Evangélium, elmélkedésimádságszerda

Napi Ima0 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
11

 

 

Evangélium

Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: „Jöjjetek hozzám mindnyájan, akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű, és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, és az én terhem könnyű.”  
Mt 11,28-30

Elmélkedés

A mai evangéliumból két emberi tulajdonságot emeljünk ki, a szelídséget és az alázatosságot. Jézus ezt mondja: „tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű.” E két emberi tulajdonságot, az emberré lett Istentől, Jézustól tanulhatjuk meg. Azt kéri, hogy az ő példája szerint legyünk szelídek és alázatosak. De mit is jelent e két tulajdonság? 
A szelíd ember jellemvonása, hogy visszafogja erejét. Érzi, hogy milyen erővel, képességekkel rendelkezik, de ezt nem érezteti a nála gyengébbekkel, főként nem él vissza erejével és hatalmával. Erejét nem akarja felhasználni arra, hogy másokat megfélemlítsen vagy megalázzon. Jézus megtehette volna, hogy isteni hatalmával megakadályozza az ellene irányuló támadásokat, de inkább szelídséget és türelmet tanúsított. Szeretettel tekintett az őt vádlókra, megpróbálta őket visszatéríteni a jó útra, megbocsátott az őt bántalmazóknak. Még a kereszten is, halála előtt is szelíden viselkedett. 
A szelídséggel rokon jellemvonás, magatartásforma az alázatosság. Ne a megalázottságra gondoljunk, amikor valaki kénytelen elfogadni mások hatalmaskodását, hanem arra, hogy valaki szabadon vállalja mások szolgálatát. És éppen ezért ez nem megalázó a számára, hanem örömmel végzi szolgálatát, mások segítését. Az alázat meghajlást, lehajlást jelent a másik ember, a szegény, a gyenge, az elesett felé. Isten Fiának emberré válása is ilyen lehajlás az emberiség felé. 
Van mit tanulnunk a mindhalálig szelíd és alázatos Jézustól. 
© Horváth István Sándor


Imádság

Jöjj el isteni dicsőség fénye! Jöjj el isteni erő és bölcsesség, tedd fényessé éjszakánkat, oltalmazz a veszélyben, tedd látóvá vakságunkat, erősítsd bátorságunkat, vezess kezeddel fogva minket, hogy hűségesen, szent akaratod szerint járjunk földi zarándokutunkon, míg végül fölveszel az örök hazába, amelyet te alapítottál, és magad építettél fel. 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Evangélium, elmélkedésimádságkedd

Napi Ima1 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
10

 

 

Evangélium

Egy alkalommal Jézus ezt a példabeszédet mondta tanítványainak: „Mit gondoltok? Ha valakinek száz juha van, és egy elcsatangol közülük, nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet a hegyen, és nem megy-e, hogy megkeresse az eltévedtet? Ha aztán szerencsésen megtalálja, bizony mondom nektek: jobban örül neki, mint az el nem tévedt kilencvenkilencnek. Éppen így mennyei Atyátok sem akarja, hogy csak egy is elvesszen e kicsinyek közül.”  
Mt 18,12-14

Elmélkedés

Az elveszett juhról szóló példabeszéd sodrását az említett állat élethelyzetei adják. Kezdetben az is a nyájhoz tartozik, egy a száz juh közül. A nyáj a legjobb hely számára az élethez, itt biztonságban van, gondoskodnak róla, a pásztor figyelme rá is kiterjed, ugyanúgy, mint a többi állatra. Ha farkas támad a nyájra vagy más veszély leselkedik, a pásztor meg fogja védeni a rábízott állatokat. 
A második élethelyzetben a juh egyedül van. Elcsatangolt, elhagyta a nyájat. A pusztában kóborol. A tanítás nem keresi annak okát, hogy miért került ilyen helyzetbe, csupán tényként közli, hogy elszakadt a nyájtól. Meglehetősen távol kerülhetett, már nem hallja a többi bárány bégetését és a pásztor hangját sem. Ha hallaná, biztosan elindulna visszafelé, visszatalálna magától is a nyájhoz. Úgy tűnik, hogy jelen esetben erre már nincs esély. Közben persze a pásztor már észrevette, hogy elveszett, elindult keresésére, de az minderről nem tudhat semmit. 
A harmadik mozzanatban a pásztor megtalálja az elveszett juhot. Nincs büntetés és fegyelmezés, nincs dorgálás vagy szidalmazás. Csak öröm van. A pásztor örül, hogy megtalálta az elveszettet és visszaviszi, visszavezeti a nyájhoz. Ezzel helyreáll az eredeti rend, a juh újra biztonságban van, újra a nyájhoz tartozik. Istentől való eltávolodásainkat és Isten utánunk sietését jelképezi a történet. Ő, az irgalmas 
Isten indul utánunk, amikor bűneik miatt eltávolodunk tőle. És örül annak, ha megtalál minket. 
© Horváth István Sándor


Imádság

Istenünk, irgalmas Atyánk! Teremts a mi szívünkben csendet, amelyben meghallhatjuk a te megtérésre hívó szavad. Az advent bűnbánati idő számunkra és alkalmat ad, hogy a megtérés útjára lépjünk. Az adventtel nem csak új egyházi év kezdődik, hanem egy új élet kezdete lehet számunkra. 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Evangélium, elmélkedésimádságA Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatása

Napi Ima0 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
09

 

 

Evangélium

Abban az időben Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába egy szűzhöz, aki jegyese volt egy férfinak, a Dávid házából való Józsefnek. A szűz neve Mária volt. Az angyal belépett hozzá, és így szólt: „Üdvözlégy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te minden asszonynál!” Ennek hallatára Mária zavarba jött és gondolkodóba esett, hogy miféle köszöntés ez. Az angyal azonban folytatta: „Ne félj, Mária! Hisz kegyelmet találtál Istennél! Mert íme, gyermeket fogansz méhedben, és fiút szülsz, s Jézusnak fogod őt nevezni! Nagy lesz ő: a Magasságbeli Fiának fogják hívni. Az Úristen neki adja atyjának, Dávidnak trónját. Uralkodni fog Jákob házán mindörökké, és uralmának soha nem lesz vége!” Mária ekkor megkérdezte az angyalt: „Hogyan történhet meg ez, amikor én férfit nem ismerek?” Az angyal ezt válaszolta neki: A Szentlélek száll le rád, és a Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért szent lesz az, ki tőled születik: Isten Fiának fogják őt hívni. Lásd, rokonod, Erzsébet is gyermeket fogant öregségében, sőt, már a hatodik hónapban van, bár magtalannak tartják az emberek. Istennél semmi sem lehetetlen.” Erre Mária így szólt: „Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem szavaid szerint!” Ezután az angyal eltávozott.  
Lk 1,26-38

Elmélkedés

Jézus édesanyjának, Máriának a születését minden esztendőben szeptember 8-án ünnepeljük, e nap sajátos magyar elnevezése a Kisboldogasszony napja. Mária születésének napját kilenc hónappal megelőzően, december 8-án emlékezünk évről évre Mária fogantatásának pillanatára, amely nap a liturgikus naptár szerint főünnep, s mivel idén egy adventi vasárnapra esne, ezért egy nappal később, a mai napon tartjuk meg. Nem Jézus fogantatásáról van tehát itt szó, mert azt december 25-től visszafelé kilenc hónapot számolva március 25-én tartjuk, ez Jézus születésének a hírüladása, az angyali üdvözlet eseménye. Az evangéliumi jelenet ez utóbbi eseményt írja le, de ez ne vezessen félre bennünket. 
Máriával kapcsolatban szeplőtelen fogantatásról beszélünk, amely azt jelenti, hogy életének első pillanatától kezdve, azaz attól fogva, hogy megfogant szüleitől, Joakimtól és Annától, eltöltötte őt a mindenható Isten kegyelme, aki megvédte őt minden bűntől. Érthetően nem lehet ez Mária személyes érdeme, de nem is szüleié vagy őseié, hanem e kegyelem már előre mutat, az ő teljesen bűntelen és tiszta élete a születendő gyermekének, Jézusnak szól. Méltó ugyanis, hogy Isten Fia egy egészen tiszta anyától jöjjön világra, egy olyan személytől szülessen, akitől távol áll a bűn, a szent Isten egy bűn nélküli asszony által lépjen a világba. Életünket mi is Istennek köszönhetjük. Istennek, aki mindannyiunkat életszentségre hív. 
© Horváth István Sándor


Imádság

Jöjj el népek várakozása, Úr Jézus, örvendeztess meg minket isteni jelenléteddel. Nagy szükségünk van tanácsra, segítségre, oltalomra. Ha saját erőnkből akarunk választani jó és rossz között, könnyen tévedésbe esünk, s észrevétlenül a csalárdság áldozatai leszünk. Ha jók szeretnénk lenni hiányzik belőlünk az erő és a bizalom. amikor ellene akarunk szegülni a gonosznak, gyakran gyöngének bizonyulunk és alul maradunk. Jöjj Uram, világosítsd meg vakságunkat, jöjj segítségére a gyenge embernek. 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Evangélium, elmélkedésimádságAdvent 2. vasárnapja

Napi Ima0 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
08

 

 

Evangélium

Abban az időben: Keresztelő János megjelent Judea pusztájában, és így tanított: „Térjetek meg, elközelgett a mennyek országa!” Ő volt az, akiről Izajás próféta ezt mondta: A pusztában kiáltónak szava: 
Készítsétek elő az Úr útját, 
tegyétek egyenessé ösvényeit! 
János öltözéke teveszőrből készült, és bőrövet viselt a derekán. Sáska és vadméz volt az étele. Kivonult hozzá Jeruzsálem, egész Judea és a Jordán vidéke. Megvallották bűneiket, és ő megkeresztelte őket a Jordán folyóban. Amikor látta, hogy sok farizeus és szadduceus is jön hozzá megkeresztelkedni, így szólt hozzájuk: „Viperák fajzata! Ki indított benneteket arra, hogy meneküljetek a közelgő harag elől? Teremjétek hát a bűnbánat méltó gyümölcsét! És ne higgyétek, hogy közben azt gondolhatjátok: A mi atyánk Ábrahám! Mert mondom nektek: Isten ezekből a kövekből is tud Ábrahámnak fiakat támasztani. A fejszét ráhelyezték már a fák gyökerére: Kivágnak és tűzre vetnek minden fát, mely jó gyümölcsöt nem terem! Én csak vízzel keresztellek titeket a bűnbánatra, de aki énutánam jön, az erősebb nálam; arra sem vagyok méltó, hogy a saruit hordozzam. Ő Szentlélekkel és tűzzel keresztel meg titeket; kezében tartja már a lapátot, hogy kitakarítsa szérűjét. A búzát magtárba gyűjti, a pelyvát pedig olthatatlan tűzben elégeti!”  
Mt 3,1-12

Elmélkedés

A lélek sötét éjszakája 
Advent 1. vasárnapján arról az adventi és karácsonyi titokról elmélkedtünk, hogy velünk az Isten. Jézus születésével Isten emberré lett, vállalta emberi sorsunkat, emberközelségbe került hozzánk. Ezeket a gondolatokat folytassuk ma az érem másik oldalával! Azzal, hogy néha úgy fordul az ember élete, hogy árnyékba, sötétségbe kerül, nem ragyog rá Isten jelenlétének fénye. Bizonyos élethelyzetekben sokan ezt mondják: „Nincs velem az Isten.” Vagy: „Elhagyott az Isten.” Mások talán kérdésként fogalmazzák meg ugyanezt az érzést magányosságukban vagy betegségükben: „Hol van ilyenkor az Isten?” 
A keresztény szóhasználatban a lélek sötét éjszakájának nevezzük azt az időt, amikor valaki nem érzi Isten jelenlétét vagy kételkedik létezésében. Olykor csak napokig, máskor akár évekig is eltarthat ez a „sötét éjszaka.” Egyesek azt mondják, hogy maga Isten távolítja el ilyenkor az ő jelenlétének érzését, megtapasztalását az ember szívéből. Mások ezt elképzelhetetlennek tartják, úgy gondolják, hogy ilyen nagy próbatételt Isten senkinek sem ad, hanem inkább az ember felelősségét emelik ki: az ember az, aki bűneivel olyan messze távolodik Istentől, hogy nem érzi jelenlétét, nem érzi szeretetét. 
A „lélek sötét éjszakája” kifejezés Keresztes Szent Jánoshoz köthető, aki ilyen címen írt könyvet erről a negatív élményről. A kifejezés olyan lelkiállapotot jelöl, amikor valaki az Istennel való lelki egység után váratlanul Isten jelenlétének teljes hiányát tapasztalja meg. Keresztes Szent János a nappalok és az éjszakák váltakozásával írja le az ember hullámzó kapcsolatát Istennel. Amikor Isten szeretetében élek, az a fényes nappal, amikor pedig hiányát érzem, az a sötét éjszaka. Nem kísértés, hitetlenség vagy bűn okozza a negatív élményt, hanem az húzódik meg a hátterében, hogy nem érzem Isten kegyelmi segítségét. Hangsúlyozni kell itt, hogy Keresztes Szent János nem azt mondja, hogy Isten megvonja vagy megtagadja kegyelmét az embertől, hanem azt, hogy az ember nem érzi, nem látja a kegyelem megnyilvánulásait, jeleit az adott élethelyzetben vagy életszakaszban. Azt is írja továbbá, hogy az emberi lélek Isten utáni vágyakozása megmarad, csak éppen nem teljesedik be ez a vágyakozás. 
A „lélek sötét éjszakája” a lelki fejlődés egy sajátos állomása, amelyet Keresztes Szent János is átélt, de Sziénai Szent Katalin, Lisieux-i Kis Szent Teréz és Szent Pio atya életrajzában is olvasunk hasonlót, hogy csak néhányat említsünk a szentek közül. Úgy kell tekintenünk erre az élményre, hogy Isten időnként bújócskát játszik velünk, elrejtőzik előlünk, és amikor megtaláljuk, annál nagyobb lesz az örömünk. Talán éppen az a szándéka, hogy a lelki életnek egy magasabb szintjére vezessen minket. Ebben az értelemben a „lélek sötét éjszakájára” úgy kell tekintenünk, mint egy lépcsőfokra lelki fejlődésünk útján. Olyan lépcsőfokra, amely után nem látszódnak a következő fokok, nem látszódik semmi. Igen, ez a hit, az Istenre való teljes ráhagyatkozás. Néhány lépés a teljes sötétségben, amely után felragyog az Isten. Egy olyan lelki élmény ez, amely után újra megtapasztaljuk, hogy velünk az Isten! 
© Horváth István Sándor


Imádság

Urunk, Jézus Krisztus! Te belépsz szegényes emberi világunkba, hogy jöveteleddel és jelenléteddel megújítsd életünket, örömet és békességet hozz nekünk. Emberré válásod ténye elgondolkoztat minket: mivel érdemeltük ki és méltók vagyunk-e arra, hogy így mutasd ki végtelen szereteted irántunk? Nem emberi érdemeink jutalmaként történt mindez, hanem mert letértünk Isten útjáról, a szeretet és a bizalom útjáról, és te így akarsz minden embert visszavezetni a helyes útra. Bűneink térítettek le minket az útról, Istentől való elfordulásaink, engedetlenségeink és hűtlenségünk. Segíts minket, Urunk, hogy felhagyjunk bűneinkkel és engedjük, hogy az irgalmas Atya magához vonzzon bennünket! 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Evangélium, elmélkedésimádságszombat

Napi Ima0 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
07

 

 

Evangélium

Nyilvános működése idején Jézus bejárt minden várost és falut. Tanított a zsinagógákban, hirdette országának örömhírét, meggyógyított minden betegséget és minden bajt. Ahogy végignézett az embereken, megesett a szíve rajtuk, mert olyanok voltak, mint a pásztor nélküli juhok: elcsigázottak és kimerültek. Akkor így szólt tanítványaihoz: „Az aratnivaló sok, de a munkás kevés. Kérjétek az aratás Urát, küldjön munkásokat aratásába!” Akkor összehívta tizenkét tanítványát, és hatalmat adott nekik, hogy kiűzzék a tisztátalan lelkeket, és meggyógyítsanak minden betegséget és minden bajt. Majd elküldte őket, és megparancsolta nekik: „Menjetek Izrael házának elveszett juhaihoz! Menjetek és hirdessétek: közel van a mennyek országa. Gyógyítsatok betegeket, támasszatok fel halottakat, tisztítsatok meg leprásokat, űzzetek ki ördögöket! Ingyen kaptátok, ingyen is adjátok!”  
Mt 9,35-10,1. 6-8

Elmélkedés

A mai evangéliumi szakasz azzal kezdődik, hogy Máté evangélista összefoglalja Jézus küldetését: hirdeti az Isten országáról szóló örömhírt és betegeket gyógyít. Az általános megfogalmazás egyben az Úr küldetésének egyetemességét is jelenti, azaz a tanítás mindenkinek szól és a gyógyításokból, mint az isteni irgalmasság megnyilvánulásaiból senki nincs kizárva. 
Az evangélista rámutat Jézus benső indíttatására is, amikor azt írja, hogy az embereket látva „megesett rajtuk a szíve.” Hajlamosak volnánk e szép kifejezésen csupán együttérzést vagy valamiféle szánalmat érteni, de jóval többről van itt szó, mégpedig az irgalmasságról. Jézus által az irgalmas Isten szól az emberekhez és az Úr gyógyításaiban az irgalmas Isten érinti meg a betegeket. Az emberek a bűntől megszabadító tanításra, a felszabadító örömhírre vágyakoznak, mint olyan igazságra, amely Isten végtelen irgalmáról, könyörületéről szól. 
Amikor pedig Jézus elküldi tizenkét tanítványát, akkor azt a küldetést adja nekik, hogy ezt az irgalmasságot hirdessék, erről tegyenek tanúságot. Az Egyház ugyanezt a küldetést kapta, ezért annak tagjaként mindannyian az irgalom szolgái vagyunk. E szolgálat teljesítéséhez nincs szükség semmi másra, csak a bizalomra, hogy az Úr küldötteiként eredményes lesz a munkánk. 
Isten irgalma és jósága ingyenes mindenkinek, az én számomra is. 
© Horváth István Sándor


Imádság

Istenünk, tudjuk, hogy az igazi bűnbánat nem a büntetéstől való félelemből fakad, hanem az irántad érzett szeretetből. Szeretetünket azzal fejezzük most ki, hogy irgalmadban bízva és megbocsátásodat kérve bűnbánatot tartunk, elvégezzük szentgyónásunkat. Vezess minket, hogy karácsony éjjelén találkozzunk majd az emberré lett Szeretettel, Jézus Krisztussal, aki a te irgalmadat hozta el egykor és hozza el ma is a világba! 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

Evangélium, elmélkedésimádságpéntek

Napi Ima0 imádkozás /layout/img/logo.png

Dec
06

 

 

Evangélium

Tanító útján egyik alkalommal két vak követte Jézust. Egyre ezt kiáltozták: „Könyörülj rajtunk, Dávid fia!” Amint hazaérkezett, bementek hozzá a vakok. Jézus megkérdezte tőlük: „Hiszitek-e, hogy tudok segíteni rajtatok?” „Hisszük, Uram!” – felelték azok. Akkor megérintette szemüket, és így szólt: „Legyen a hitetek szerint!” Erre megnyílt a szemük. Jézus pedig rájuk parancsolt: „Vigyázzatok, ezt senki meg ne tudja!” Ám azok elmenvén, elhíresztelték a dolgot az egész vidéken.  
Mt 9,27-31

Elmélkedés

Az újszövetségben számos olyan jelenetet találunk, amikor az emberek „Dávid fiának” nevezik Jézust. Amikor például Jézus meggyógyít egy vak és néma embert és kiűzi belőle az ördögöt, akkor a csoda láttán a gyógyító igazi kilétére kíváncsi nép ezt kérdezi: „Csak nem ő Dávid fia?” (Mt 12,23). Egy másik eset, amikor a jerikói vak, Bartimeus e szavakkal kéri az éppen arra elhaladó Jézus segítségét: „Dávid fia, könyörülj rajtam!” (Mt 10,47). A kifejezés megtalálható továbbá Máté evangéliumának kezdetén, rögtön az első mondatban, amely így hangzik: „Jézus Krisztus nemzetségtáblája, aki Dávidnak, Ábrahám fiának a fia” (Mt 1,1), tehát az evangélista Jézust Dávid király leszármazottjaként mutatja be. Szintén lényeges, hogy Jézus születésének hírüladásakor a születendő gyermekről ezt mondja az angyal Máriának: „Az Úristen neki adja atyjának, Dávidnak trónját” (Lk 1,32). 
A mai evangélium szintén egy olyan esetet ír le, amikor a gyógyulásban remélő két vak így szólítja meg Jézust: „Könyörülj rajtunk, Dávid fia!” 
Miért használják ezt a megszólítást, amikor Dávid király mintegy 1000 esztendővel Jézus előtt élt? Nyilvánvaló, hogy Jézus nem közvetlenül volt Dávid királynak a fia, hanem Dávidnak a leszármazottja volt. Ezt a címet azért alkalmazzák Jézusra, mert a prófétai jövendölések szerint az eljövendő Messiás Dávid családjából származik majd, az ő leszármazottja lesz. Amikor tehát Dávid fiának nevezi valaki Jézust, akkor e megszólítással megvallja azt, hogy hisz abban, hogy Jézus a Messiás. 
Én hiszem-e és megvallom-e, hogy Jézus a Messiás, a Megváltó? 
© Horváth István Sándor


Imádság

Istenünk, Fiad, Jézus országod örömhírét hirdette, gyógyulást hozott a betegeknek, szabadulást mindazoknak, akiket fogva tart a bűn, a gyöngeség, világosságot hozott azoknak, akik elvakultan, önmagukba zárkózva élnek. Add, hogy életünket őhozzá tudjuk alakítani, aki a törvényt nem megszüntetni jött! Add, hogy életünkön változtatni tudjunk. Add, hogy ne öntelten éljünk, hanem figyeljünk mindig őrá, aki botránykő azoknak, akik nem fogadják el, de akik befogadják, azoknak az élet teljessége! 

Kattintással jelezd, ha együtt imádkozol velünk!
Ezt az imát 0 alkalommal imádkoztad el.
Ezt az imát még nem imádkoztad el!

További imák

Promoted products

Küldetésünk

Amikor a szeretet és a béke nyelvét használjuk, ez lehetővé teszi számunkra, hogy párbeszédet folytassunk másokkal, még azokkal is, akik különböznek tőlünk. Ezzel a párbeszéddel kezdjük jobban megérteni egymást, lehetővé téve számunkra, hogy kövessük Jézust egy békésebb világ megteremtésében. ​​​​​​A Kattints és Imádkozz egy lehetőség, hogy a most élő generációk a digitális világban megváltozzanak. "Isten hűséges és a reményünk benne olyan, mint egy szilárd horgony az égben."